Боринський заклад загальної середньої освіти

(ЗЗСО)

 Самбірського району Львівської області

 

 

Стратегія розвитку на 2021-2025 навчальні роки

БОРИНСЬКОГО ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

 I-III СТУПЕНІВ-ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ БОРИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

                                                  САМБІРСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ                                                                                                           

Аналіз діяльності навчального закладу попередні роки( 2018-2020 )

     БОРИНСЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІІ СТУПЕНІВ – ЗАКЛАД  ДОШКІЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ  БОРИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ САМБІРСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ , є правонаступником прав та зобов’язань - БОРИНСЬКОГО НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ (ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ І-ІІІ СТУПЕНІВ – ДОШКІЛЬНОГО  НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ТУРКІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ).

      Заклад заснований на комунальній формі власності Боринської селищної ради Самбірського району Львівської області та має статус комунального закладу загальної середньої освіти.

  Адреса закладу:

                            82547, вул.І.Франка 10 смт Бориня  Самбірського району Львівської області,    E-mail: borynskash@ukr.net

Статут затверджений  рішенням сесії Боринської селищної ради №101 від 28.01.2021року.        

           Кількість учнів у закладі – 193.       Проектна потужність -328.

Матеріально–технічне забезпечення:

Кількість навчальних корпусів –2.  Загальна площа приміщень       -2860 м2. 

Кількість  класних кімнат- 19.

Кількість навчальних кабінетів:  початкового навчання  - 4,  фізики- 1,   хімії- 1,  історії  - 1, української мови та літератури-1,     іноземної мови  -1, інформатики   2,  біології   -1,   навчальних майстерень   -2,   спортивний зал -1,їдальня  -1,     музей  - 1, кабінет психолога    -1,    учительська кімната -1. 

   Меблями забезпечені . Харчування - за батьківську плату.

  Внутрішні туалети – 4  .

 Забезпеченість шкільними автобусами для підвезення дітей: кількість власних автобусів – 1.

 Технічні засоби навчання:

    Кількість комп’ютерних класів            – 2.   Комп’ютерні комплекти  2002 та 2007 року випуску (20 комп’ютерів).

    Підключені до мережі Інтернет           -6.    Кількість учнів на 1 комп'ютер            -2.

    Всього комп’ютерів в школі                 -29.

    Інтерактивні  комплекти (ноутбук+ проектор+екран)   -9.

    Мультимедійний комплекс ( інтерактивна дошка+ ноутбук+ проектор)-1

 Відомості про бібліотеку:

  • бібліотека забезпечена комп’ютером;
  • фонд шкільної бібліотеки налічує  13010 примірників; у тому числі-підручників   -   3065.

    Стан забезпеченості підручниками у 2020-2021 навчальному році становив    97,40%.

 Кадрове забезпечення

     Педагогічний колектив складається з  30 чоловік,  всі мають вищу освіту.

     Станом на 01.09.2021 р.  школа  повністю укомплектована педагогічними кадрами.

Склад педагогів за кваліфікацією :

  • спеціаліст вищої категорії –19 вчителів;
  • спеціаліст першої категорії –4 вчителі;
  • спеціаліст другої категорії – 5 вчителі;
  • спеціаліст – 2 вчителі.

Педагогічні звання:

  • «Відмінник освіти України» - 5 вчителів;
  • “Учитель-методист ” – 1 вчитель;
  • “Старший учитель ” – 11 вчителів.

    Стаж педагогічної роботи:

  • від 3 років до10 років -    3 вчителі;
  • від 10 років до 20 років – 7 вчителів;
  • 20 років і більше – 20 вчителів.

 Управлінські та освітні технології, що застосовуються в закладі

          Одним із засобів підвищення якості освіти є управлінські та освітні технології. Серед  управлінських технологій, які використовуються в практиці нашої школи є:

  • психолого-педагогічний моніторинг,
  • особистісно-орієнтовані підходи,
  • впровадження ІКТ технологій в управлінську діяльність,
  • організація на діагностичній основі системи науково-методичної роботи,  пропаганда передового педагогічного досвіду, стимулювання   професійного зростання.

 Науково–методичне забезпечення закладу

          Соціально-освітні перетворення у нашому суспільстві особливо впливають на структуру методичних служб. На сучасному етапі децентралізації в освітній сфері гостро постає питання про створення передумов щодо надання якісних освітніх послуг та забезпечення рівного доступу осіб до якісної освіти, які під впливом зовнішніх і внутрішніх чинників зумовлюють потребу трансформації усіх освітніх установ.

В навчальному закладі для організації методичної діяльності створені та функціонують:

- методична рада;

- шкільні методичні об’єднання учителів початкових класів та класних керівників;

- творча група вчителів по оволодінню інноваційними формами та методами навчання;

-методичні об’єднання вчителів освітнього округу з центром у Боринському ЗЗСО.

    Згідно перспективного та річного плану роботи школи педагогічний колектив працював над єдиною науково-методичною проблемою «Забезпечення особистісно зорієнтованого підходу в навчанні і вихованні».

      Школа приймала участь у проєктах:

  • «Школа як осередок професійного зростання»;
  • «Схід і Захід- разом»;
  • «Змінимо країну разом».

 Результативність участі учнів у районному, обласному етапі

             Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін    2018-2019 н.р.

 

 

                                                  2019-2020 н.р.

 

    Спортивні досягнення

     2018-2019н.р.:

          ІІ місце в районному змаганні  з міні-футболу;

          ІІ місце в районному змаганні  з волейболу   (хлопці);

          ІІІ місце в районному змаганні з волейболу (дівчата);

     2019-2020 н.р.:

           ІІІ місце  в районному змаганні з волейболу (хлопці).  А також учні школи  брали участь в різноманітних конкурсах та стали переможцями.

       У 2017-2018 н.р.Іжик Наталія зайняла І місце у районному конкурсі «Слово і пісня, матусю тобі». У 2018-2019 н.р. ця учениця ввійшла у 20-тку Всеукраїнського дитячо-юнацького фестивалю «Сурми звитяг» (нагороджена дипломом).

   Традиційними є участь учнів школи у Міжнародних конкурсах та конкурсах “Кенгуру” , “Левеня” , “Бебрас” ,  «Колосок осінній», «Колосок весняний» . 

 Результати зовнішнього незалежного оцінювання-2018 року

 

 

               

Результати зовнішнього незалежного оцінювання-2019 року

  

 

 

 Сильні і слабкі сторони

              Наші сильні сторони:

- історія, традиції і визнаний авторитет школи;

- згуртований, сталий педагогічний колектив;

- творчість, небайдужість педагогів до долі навчального закладу;

- постійна робота педагогів щодо підвищення професійного рівня;

- удосконалення ресурсного та матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу;

- позитивна тенденція щодо результативності участі учнів, учителів в інтелектуальних конкурсах, змаганнях, турнірах, проєктах;

- постійна підтримка батьківської громади;

- зміцнення позитивного іміджу закладу освіти;

-  зацікавленість в розширенні партнерських відносин;

-значна частина учнів підтверджує річний бал результатами ЗНО;

- 90% педагогічних працівників застосовують інформаційно-комунікаційні (цифрові) технології в освітньому процесі, у тому числі, для організації дистанційного навчання ( у разі потреби);

-відсутність булінгу.

 Слабкі сторони:

-незначний контингент закладу ;

-неповна відповідність матеріально-технічної бази сучасним вимогам;

-низький рівень міжнародної активності;

-якість навченості здобувачів освіти становила 45%;

-відтік здобувачів освіти 9-х класів та неможливість сформувати профільні класи;

-поширення негативних стереотипів.

ЗМІСТ

  1. ПРИЗНАЧЕННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ШКОЛИ

                1.1. Завдання Стратегії розвитку

                 1.2. Зміст Стратегії розвитку

                 1.3. Мета діяльності школи

                1.4. Мета Стратегії розвитку

                1.5. Місія школи

   2.КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ШКОЛИ

             2.1. Головні завдання школи

             2.2. Основні напрями розвитку школи

             2.3. Основні принципи діяльності школи

             2.4. Очікувані результати Стратегії розвитку

             2.5. Пріорітети стратегії розвитку

                      2.5.1.Напрямки освітнього процесу

                       2.5.2. Напрямки виховного процесу

                       2.5.3. Пріоритетні принципи діяльності педагогічного колективу  школи.

                       2.5.4. Належні умови для реалізації завдань школи.

  1. ОСНОВНІ НАПРЯМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРІОРИТЕТНИХ НАПРЯМКІВ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ

               3.1. Освітнє середовище

               3.2. Управлінські процеси закладу освіти

              3.3.Освітньо-методичний  напрямок діяльності школи

                    3.3.1. Формування  ключових та предметних компетентностей      здобувачів освіти

                    3.3.2 Інноваційна діяльність педагогічного колективу

                    3.3.3. Система  роботи з педагогічними кадрами

                    3.3.4. Моніторинг  якості  освіти в школі

     3.4.Виховний та психолого-педагогічний напрямок діяльності школи

              3.4.1. Психолого-педагогічний  супровід.                      

              3.4.2. Забезпечення національного виховання, розвитку  та соціалізації    дітей та молоді

      3.5.Фінансово-господарський напрямок діяльності школи.

4.СТРАТЕГІЧНІ ПРОЄКТИ

     4.1. Проєкт «Підвищення якості навчання здобувачів освіти»

     4.2. Проєкт «Єдиний інформаційний простір»

     4.3. Проєкт: «Інновації в НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ»

     4.4. Проєкт  «Заклад освіти – толерантне середовище, вільне від булінгу»

     4.5.Проєкт  «Кадрове забезпечення освітнього процесу»

1. ПРИЗНАЧЕННЯ СТАТЕГІЇ РОЗВИТКУ  ШКОЛИ

   Боринський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів-заклад дошкільної освіти Боринської селищної ради Самбірського району Львівської області здійснює  планування діяльності на підставі ст.53 Конституції України, законів України «Про освіту», «Про  повну загальну середню освіту», Концепції Нової української школи (схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України   від 14 грудня 2016 р. № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»), Державних стандартів  освіти, власного Статуту, власних Освітніх програм та інших нормативно-правових документів.

     Стратегія   розвитку   спрямована   на   реалізацію Конституції України,Концепції національного виховання, освітнього напрямку Державної програми «Освіта. Україна ХХІ століття» і розроблена на основі ЗаконівУкраїни«Про освіту», «Про загальну середню освіту». Вона  враховує потреби сучасного українського суспільства, умови його інтеграції в європейське та світове співтовариство, соціальне замовлення в період оновлення. У зв’язку з цим в її основу покладено наступні ідеї: гуманізація освіти, урахування традицій української педагогіки, соціалізація, нероздільність навчання й розвитку, формування цілісної й розвиненої особистості, виховання життєтворчості.Стратегія розвитку  визначає систему концептуальних ідей та поглядів на  основні напрями розвитку школи на період до 2025 року. Головною метою  школи є забезпечення реалізації конституційного права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.     Стратегія розитку школи подана на схемі 1.

 

 

Мета початкової та середньої освіти: розвиток та соціалізація особистості учнів, формування їхньої національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення й  поведінки, творчих здібностей, дослідницьких навичок і навичок життєзабезпечення, здатності до саморозвитку та самонавчання в умовах глобальних змін і викликів.

 

Засіб реалізації: запровадження компетентнісного підходу в  освітній процес шляхом формування предметних і ключових компетентностей

 

 

 
   
 

 

Стратегія розвитку школи

 

Річний план роботи школи

 
 

 

Освітнє середовище

 

 

 

Управлінський напрямок

 

Освітньо-методичний напрямок

 

Виховний та психолого-педагоічний напрямок

 

Фінансово-господарський  напрямок

 

   

 

 

 

 

 

                       Освітні      програми

 

 

Управлінська діяльність

 

Діяльність педагогічних працівників

 

 

       

Безпечні умови навчання та праці

 

Створення освітнього середовища вільного від форм

 насильства та дискримінації

 

Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого

до навчання освітнього простору

Планування діяльності закладу

 

Організація освітнього процесу на засадах дитиноцентризму

 

Ефективність кадрової політики ,забезпечення можливостей

для професійного росту педагогічних працівників

 

Політика академічної доброчесності

 

Взаємодія з громадскістю

Використання сучасних освітніх  підходів до організації

освітнього процесу з метою формування  ключових і предметних компетентностей здобувачів освіти

 

Постійне підвищення рівня професійної майстерності

 

Співпраця зі здобув здобу освіти, їхними батька ба та законними представниками

 

 

 

                     

 

 

Підвищення якості освіти

через  підвищення рівнів сформованості ключових і предметних компетентностей здобувачів освіти

 

 

                                                                                             

 

1.1. Завдання  Стратегії розвитку

  1. Формування інформаційно-комунікаційної та комунікативної компетентностей здобувачів освіти.
  2. Запровадження освітніх інновацій, інформаційно-комунікаційних педагогічних технологій.
  3. Розвиток профільного навчання.
  4. Упровадження здоров’язберігаючих технологій у навчально-виховний процес.
  5. Створення толерантного середовища в навчальному закладі.
  6. Розвиток комунікативних здібностей.
  7. Створення сприятливих умов для пошуку, підтримки та розвитку обдарованих здобувачів освіти.
  8. Забезпечення консолідації та взаємодії соціальних і наукових партнерів із метою інтенсифікації розвитку та удосконалення освітнього середовища.
  9. Розвиток міжрегіонального партнерства.
  10. Приведення матеріально-технічного стану школи відповідність до потреб сучасної освіти.

1.2.  Зміст Стратегії розвитку

  • визначено методологічні й концептуальні основи змісту освіти, що забезпечать його безперервність і наступність при виборі здобувачами освіти подальшого навчання;
  • розкриті основні поняття, які визначають характер діяльності школи;
  • розроблені послідовні педагогічні завдання щодо формування відповідних якостей особистості здобувачів освіти.

       Стратегію розвитку  школи складено з урахуванням сучасних завдань перебудови змісту освіти й виховання в державі  та спрямовано на формування інтелектуального й культурного потенціалу, забезпечення умов для самовдосконалення особистості та її творчих здібностей.

1.3. Мета діяльності  школи

       Мета діяльності школи: отримання здобувачами освіти універсального цілісного сучасного знання, їх усебічний розвиток, виховання та соціалізація школярів, які усвідомлюють себе громадянами України, здатні до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, мають прагнення до самовдосконалення та навчання впродовж життя, готові до свідомого життєвого вибору та самореалізації, трудової й громадської діяльності та громадянської активності.

1.4. Мета Стратегії розвитку

-  спрямування спільної роботи колективу школи;

- проєктування процесу оновлення змісту діяльності  школи.

1.5. Місія  школи

        Місія школи  полягає в тому, щоб створити усі умови для розвитку здобувачів освіти з урахуванням їх можливостей, пізнавальних інтересів і здібностей. Освіта, яку одержують здобувачі освіти, повинна забезпечити їх самореалізацію сьогодні й у майбутньому. Здобувач освіти незалежно від його здібностей  реалізує своє право на успіх у житті, на максимальне розкриття власних здібностей, яке може запропонувати якісна освіта. Школа прагне максимально адаптуватися до здобувачів освіти з їхніми індивідуальними й творчими уподобаннями та здібностями. Головним підсумком двосторонньої діяльності  школи є адаптація  здобувачів освіти до швидкоплинного життя, збереження особистості вихованця в різноманітних обставинах суспільних змін.                        

  1. Концептуальні засади стратегії розвитку школи

2.1. Головні завдання  школи:

  • підвищити якість освітніх послуг відповідності до Державних стандартів освіти;
  • здійснювати освітній процес відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, здібностей здобувачів освіти;
  • забезпечити збереження та зміцнення здоров’я дітей;
  • підтримувати дітей та молодь з особливими освітніми потребами;
  • продовжити розвивати ефективну, постійно діючу систему безперервної освіти педагогів;
  • оптимізувати систему дидактичного та матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу;
  • удосконалювати системи активного включення сім’ї в процес самовизначення, самореалізації здобувачів освіти;
  • розвивати досвід партнерства, самоврядування з метою інтенсифікації розвитку й удосконалення освітнього середовища.

У відповідності до Статуту та чинного законодавства  школа здійснює освітній процес відповідно до рівнів державних загальноосвітніх програм трьох ступенів освіти:

I ступінь –  початкова освіта;

II ступінь – базова загальна середня освіта;

III ступінь – повна загальна середня освіта.

2.2. Основні напрями розвитку школи

  • психологізація освітнього процесу;
  • особистісно орієнтований підхід;
  • оновлення освітнього  процесу на основі інноваційних освітніх технологій;
  • інформатизація та комп’ютеризація навчально-виховного процесу;
  • переорієнтація освітнього процесу на принципах співробітництва та співтворчості  здобувачів освіти та педагогічних працівників;
  • впровадження технологій проєктування управління.

2. 3. Основні принципи діяльності  школи

  1. Принцип єдності та диференційованості у змісті освіти, який включає такі основні рівні:
  • рівень загальнолюдських цінностей, що відповідає освітнім стандартам і нормам світової культури;
  • рівень національно-соціальний, що враховує особливості, властиві національному та соціальному розвитку України;
  • рівень регіональний, що відповідає культурним, соціально-політичним,     економічним особливостям  Львівської області;
  • рівень місцевий, що відображає особливості смт. Бориня;
  • рівень загальношкільний, що передбачає тип, спрямованість, профіль, спеціалізацію, традиції навчального закладу;
  • рівень індивідуальний, що враховує можливості та бажання здобувача освіти й вчителя.
  1. Принцип гуманізації змісту освіти. Спираючись на прогресивні ідеї діалектики, уявлення про гуманістичну спрямованість діяльності людини, освіта доповнюється та розширюється філософією про сенс життя та призначення людини, про поняття духовності, про загальнолюдські цінності.
  2. Принцип розвиваючого характеру навчання. Він передбачає саморозвиток особистості та вимагає пріоритетності в процесі навчання мотиваційних аспектів освіти.
  3. Принцип педагогічної підтримки, співробітництва та співтворчості між учителем та здобувачем освіти. Ставлення до здобувача освіти як до суб’єкта саморозвитку, спрямованість на утвердження його індивідуальності.
  4. Індивідуалізація та диференціація навчання. Цей принцип реалізується у творчому розвитку кожного здобувача освіти. Цей принцип вимагає організацію профільного навчання, реалізацію нових навчальних програм і підручників.
  5. Принцип оптимізації освітнього процесу – передбачає досягнення кожним здобувачем освіти найвищого рівня знань, умінь, навичок та розвитку творчих здібностей.
  6. Принцип відкритості та динамічності освіти, що передбачає її постійний розвиток і саморегуляцію.

2. 4. Очікувані результати  Стратегії  розвитку

Для адміністрації:

  • активізація діяльності всіх структур закладу;
  • підвищення ефективності управління;
  • збереження іміджу закладу;
  • використання механізмів і прийомів стимулювання діяльності педагогів;

Для вчителів:

- покращення матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу;

- використання вчителями інноваційних та вироблення власних технологій;

- підвищення рівня професійної компетентності педагогів;

- створення комфортних психолого-педагогічних умов для здійснення професійної діяльності.

     Для здобувачів освіти:

- підвищення рівня навчальних досягнень;

- формування інформаційних, інтелектуальних та комунікативних компетентностей;

-  створення ситуації життєвого успіху в усіх сферах шкільної діяльності;

-  формування правової та громадської свідомості;

-  підвищення показників фізичного та психологічного здоров’я.

Для батьків:

- створення умов для задоволення потреб батьків щодо отримання якісної освіти дітьми;

- встановлення та зміцнення дружніх відносин між родинами здобувачів освіти та  школи;

- створення умов для задоволення інтересів і розвитку різноманітних здібностей школярів;

- збереження та зміцнення здоров'я дітей;

- виховання громадянина здатного до суспільного життя.

Для представників громадськості:

- підвищення уваги та інтересу до проблем навчання та виховання в школі;

- участь у вирішенні проблем навчання та виховання;

- створення позитивного іміджу школи в соціумі громади, підвищення її конкурентноздатності..

2.5. ПРІОРИТЕТИ  СТАТЕГІЇ РОЗВИТКУ

Пріоритетними напрямами розвитку освіти  в школі є:

  • особистісна орієнтація освіти;
  • формування національних і загальнолюдських цінностей;
  • створення для громадян рівних можливостей у здобутті освіти;
  • постійне підвищення якості освіти, оновлення її змісту та форм організації освітнього процесу;
  • пропаганда здорового способу життя;
  • забезпечення економічних і соціальних гарантій для професійної самореалізації педагогічних працівників, підвищення їх соціального статусу;
  • запровадження освітніх інновацій;
  • створення системи освітніх послуг, її методичне забезпечення.

Засоби реалізації :

       Основним засобом реалізації призначення школи  є формування учнівських компетентностей  через засвоєння  здобувачами освіти обов’язкового  змісту загальноосвітніх програм, що забезпечується  за допомогою:

  • розширення навчального часу у навчальному плані на предмети та курси, що сприяють загальнокультурному розвитку особистості та формують гуманістичний світогляд;
  • надання здобувачам